martes, 2 de septiembre de 2008

1a REFLEXIÓ PERSONAL SOBRE EL PROPI PROCÉS D' APRENENTATGE:

La primera reflexió que vull fer sobre el meu propi procés d'aprenentatge sobre la matèria és la inseguretat vers tot al que té a veure amb el món de les noves tecnologies. Hem refereixo a que abans de realitzar aquesta assignatura hi havien molts conceptes que no savia. Això hem creava certa angoixa. Per aquesta raó no li donava importància el fet de tenir certes nocions sobre el tema. El gran aprenentatge que he pogut realitzar dins d'aquest àmbit és el fet d'incloir les noves tecnologies dins de la meva formació com a mestre, ara penso que són realment importants, ja que la societat actual demana que els professionals encarregats de l'educació estiguin al dia de qualsevol inovació que pugui sorgir.
Per altre bada, penso que el més important de tota la matèria realitzada a l'assignatura ha estat la quantitat de recursos que s'han possat al nostre abast, i sobretot el fet d'intentar que els trobessim de manera autònoma. Això últim m'ajudat a poguer trobar recurosos de manera autònoma, ja que penso que si no sóm capaços d'actualitzar-nos individualment mai ens podrem adaptar els continus canvis que es produeixen dins del món de les noves tecnologies.
Cal destacar també, que vivim en una societat canviant i que un mestre ha de desenvolupar certa capacitat d'adaptació a aquets canvis, ja que sino mai podrà ser un bon mestre.
Per acabar aqusta reflexió m'agradaria dir que he adquirit un gran número de conceptes relacionats amb la matèria que abans per a mi ni tant sols existíen.

lunes, 1 de septiembre de 2008

2a Reflexió personal sobre el propi procés d'aprenentatge:

La segona reflexió que trobo interessant fer, és el fet de la constància en el treball realitzat en aquesta assignatura. Crec que aquesta constància ha estat el que m'ha faltat per poder arribar a aprendre molts més conceptes. Per altre banda penso, que el que m'ha fet perdra aquesta costància ha estat la motivació vers la matèria. En un primer moment hem sentia perduda i això hem feia que hem desanimés bastant.
El que si tinc clar és que la constància i la renovació en el món de les noves tecnologies és la base, ja que és un món molt canviant i si no renovem de manera constant mai podrem fer-ne un ús adequat.

domingo, 31 de agosto de 2008

Opiniò personal sobre la nova llei d'educació.

http://www.lleieducacio.cat/

un altre espai web interessant:ESPAI TIC

Buscant informació sobre les tic he trobat un espai web on podeu actualitzar tot tipus d'informació relacinada amb les tic. Dins hi podem trobar adreces d'interés educatiu, tutorials de cMap tools, forum espi tic, notícies... Ara us adjunto l'enllaç per si algú ho troba interessant i vol fer un cop d'ull. Crec que és una adreça molt interessant per a la nostre pròpia actualització en el mon de les noves tecnologies.

http://espaitic.net/

martes, 26 de agosto de 2008

COMENTÀRI D'UNA NOTÍCIA:

Por qué los escolares españoles reciben Informática de docentes no especialistas.

Noticias EUROPAPRESS 26/12/200718:39h

El Grupo Parlamentario IU-ICV ha pedido al Gobierno que explique por qué los alumnos de Educación Secundaria y Obligatoria (ESO) y Bachillerato reciben clases de Informática o Tecnología de profesores no especialistas en Tecnologías de Información y Comunicación (TIC).
Así lo expresó IU-ICV, en una pregunta por escrito, que recoge Europa Press, basándose en el proyecto de Real Decreto de especialidades docentes de la Educación Secundaria, emitido a principios de diciembre por el Ministerio de Educación y Ciencia. Este proyecto normativo establece que las asignaturas de Tecnología e Informática estén atribuidas a las especialidades docentes de Tecnología y Matemáticas "sin dar preferencia al profesorado de Informática". Asimismo, en relación a una publicación de la Comisión Europea 'Integración de las TIC en la formación inicial del profesorado. Educación Secundaria' --que no incluye a los profesores especializados en esta materia--, IU-ICV denunció que el documento demuestra que esa especialidad "nada tiene que ver con la informática".


Enllaç on podem trobar la notícia:

http://abc.hoytecnologia.com/noticias/Porque-escolares-espanoles-reciben/37797


Comentari personal de la notícia:

Crec que en la societat actual no haurien d'haber aquest tipus de problemes, i molt més en lo referent a l'educació de la societat del futur.
No arribo a entendre de que serveix l'impuls que li estan donant a les tic a les escoles si després no conten en el seu equip educatiu amb un especialita en la matèria.
Tampoc trobo coherent que això no es tinguien compte des del Departament d'educació. L'educació és la base de qualsevol societat i si no és fa bé des dl principi que no es canviïn les coses i que es deixin com estàn.
Per acabar hem resta dir que els centres educatius no haurien de tolerar el fet de no tenir personal qualificat impartint classes.

lunes, 25 de agosto de 2008

Creació i edició de vidio:

Aquesta activitat és una de les tres pràctiques obligatories realitzades a l'assignatura de noves tecnologies. Per a reailtzar-la hem seguit els pasos següents:

1.-Creació d'un vidio a través de la grabació de diverses seqüències amb una cama re vidio.

2.-Edició del vidio utilitzant el programa pinacle estudio.

viernes, 22 de agosto de 2008

vidio interessant sobre les tic i l'educació infantil:

He trobat un vidio molt interessant sobre les tic a l'educació infantil, no ho he pogut penjar per tal de que ho veiessiu directament des d'aquest blog, però us deixo l'enllaç per si algú ho troba interessant i vol fer un cop d'ull.
Crec que pot ser interessant pel fet de poder observar de manera directe els primers contactes dels nens d'infantil amb les tic.

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=17206

viernes, 15 de agosto de 2008

Comentari d'una notícia:

Comunidad Valenciana

Más de 1.500 colegios tendrán coordinador de informática a partir del próximo curso

La medida pretende impulsar el empleo de los equipos disponibles en los centros.
La Conselleria de Educación creará el próximo curso la figura del coordinador en Tecnologías de la Información y de la Comunicación (TIC) en más de 1.500 centros docentes públicos de la Comunitat Valenciana, según informaron ayer fuentes de la Generalitat. En este sentido, la directora general de Innovación Tecnológica Educativa, Sofía Bellés, indicó que el objetivo de esta medida que se implantará en más de 1 .500 centros "es integrar las tecnologías de la información en la práctica docente del sistema educativo valenciano, fomentar su uso entre el profesorado y potenciar el empleo óptimo del equipamiento disponible en los centros educativos". La figura del coordinador TIC se creará en los centros públicos de Infantil de segundo ciclo, así como en los de Primaria, Secundaria, Formación Profesional, Educación Especial, Formación de Personas Adultas, escuelas oficiales de idiomas, conservatorios y escuelas superiores de diseño. En los institutos de Secundaria, el coordinador TIC será designado de entre los profesores de Secundaria de la rama de Informática, profesores técnicos de Formación Profesional de Sistemas y Aplicaciones Informáticas o, en su defecto, de entre profesores que acrediten conocimientos y experiencia suficientes en esta materia. En los centros de Primaria se designará un maestro con la formación y experiencia suficientes en el uso de las TIC. Este coordinador se encargará, entre otras funciones, de potenciar el uso de las nuevas tecnologías entre todo el profesorado del centro educativo. Bellés señaló que la inversión realizada por parte del Gobierno valenciano en materia de nuevas tecnologías supera los 80 millones de euros y argumentó que para que todo este equipamiento tenga el mejor uso posible, "es necesario disponer de un responsable TIC en cada centro educativo de la Comunitat Valenciana". Resaltó que esta persona responsable del área TIC también será el interlocutor con el Servicio de Soporte y Asistencia Informática para Centros Educativos (SAI), dependiente de la Dirección General de Innovación Tecnológica Educativa de la Conselleria de Educación, para la gestión de incidencias, peticiones de material y contacto con el servicio técnico. Además, los centros de Innovación, Formación y Recursos Educativos (Cefire) incluirán entre sus prioridades la formación de los coordinadores TIC. Las primeras ediciones de formación se realizarán a lo largo del primer trimestre del curso escolar 2008-2009 y se ofertarán más de 200 cursos para el manejo de la pizarra digital con LliureX, señaló la directora general.Esta novedad para el próximo curso se suma al anuncio de la introducción del aprendizaje de inglés entre los niños de tres a seis años que cursen Educación Infantil en los centros de la Comunitat a partir de septiembre.


http://www.lasprovincias.es/valencia/20080806/valenciana/colegios-tendran-coordinador-informatica-20080806.html


Comentari personal de la notícia:

Tots sabem que entre les noves tecnologies i l'àmbit de l'educació es crea cada dia un eix de connexió cada vegada més important. Per això he volgut escollir aquesta notícia, ja que penso que el fet de que hi aparegui una figura del coordinador d'informàtica dins de les escoles i que aquest estableixi una interlocució amb el sai (servei de sopurt i asistència informàtica) i amb el cifere(centre d'innovació, formació i recursos educativos) pot resultar molt interessant per a l'evolució de l'àmbit de les tic dins de les escoles. Amb això últim podriem lligar el fet de la desigualtat entre escoles en lo referent al món de les noves tecnologies. Podem dir que totes estarien en un nivell bastant igualat, ja que totes tenen les mateixes possibilitats d'accedir a aquets recursos.
Vull destacar també que aquesta iniciativa no es preocupa només de que les escoles tinguin unes intal·lacions tecnològiques adequades, si no que també dona una gran importància a la formació d'aquets coordinadors de tecnologia. Äixò és un dels aspectes que també trobo interessant , ja que si la persona que s'encarrega de les tic en una escola no s'adapta als canvis constant del mon de les noves tecnologies no servirà de res aquesta nova figura dins del món educatiu.
Per acabar m'agaradaria destacar que encara que aquesta notícia provingui d'un diari valencià, m'ha resultat interessant el tema que es tracta i per això l'he volgut escollir.

martes, 5 de agosto de 2008

Comentari d'una notícia:

La vida virtual, tan importante como la real para muchos internautas
20MINUTOS.ES / EFE. 30.11.2006 - 13:27h



Según el estudio, casi la mitad le presta tanta atención al mundo virtual como al real.
Los blogs y videojuegos online contribuyen a la socialización en internet.
Para muchos internautas, la pertenencia a comunidades virtuales es tan importante como los lazos que establecen en el mundo real, según el estudio Annenberg Digital Future Project, dependiente de la Universidad del Sur de California (USC).
El 43% de los estadounidenses que pertenecen a comunidades en internet aseguran que el mundo virtual es tan importante como el real.
Los participantes en esta investigación, que se realizó durante seis años, establecieron amistad con 1,6 personas como media al año.
Esto es, en estos casos las relaciones "online" fructificaron en el mundo real.
Los encuestados también conocieron, como media, a 4,65 personas al año con las que mantuvieron relaciones de amistad exclusivamente limitadas al universo virtual.
Un 40% de los interrogados, por otra parte, señaló que la web les ayuda a mantener el contacto con más amigos y familiares.
Estas conclusiones muestran hasta qué punto la red es cada vez más importante para fines sociales.
"Más de una década después de que la web se abriese al público, estamos observando la emergencia de internet como el poderoso fenómeno social y personal en que sabíamos que se iba a convertir", dijo Jeffrey Cole, director del estudio.
Aunque un gran porcentaje de usuarios señala que sus actividades "online" ayudan a incrementar el contacto con familiares y amigos, casi todos los usuarios reconocen que la red no afectó el contacto cara a cara con familiares y amistades cercanas.
Más allá de la pantalla
Los foros y los chats comenzaron siendo las primeras formas exitosas de socialización a través de internet, métodos que con el tiempo han ido perdiendo fuelle en detrimento de otros como los videojuegos online masivos o los blogs.
Los videojuegos online masivos mezclan el entretenimiento con la socialización mediante el uso de chat.
Gracias a estos juegos, muchas personas establecen amistades e incluso relaciones amorosas que acaban en boda, tanto en la vida real como en la virtual, como es el caso de la boda entre Jamaica y Tinuviel, de la que nos informa "wakumaku", uno de nuestros lectores.
Es estos mundos, los jugadores crean sus propios avatares, dobles virtuales que los representan en el videojuego.
En 20minutos.es hemos realizado una galería en la que los lectores puedan mostrar cómo es su doble virtual.
El fenómeno blog
De acuerdo con el sondeo, cada vez más gente lleva a cabo actividades sociales "online", como la escritura de "blogs" o bitácoras personales, medios muy influyentes hoy día.
El número de "bloggers" se ha duplicado desde 2003, lo que supone que un 7,4% de los internautas tienen hoy su "blog".
Algo similar ha ocurrido con el número de personas que colocan fotos en internet, un 23,6% de todos los internautas.
El número de usuarios que mantienen su propia web también ha continuado creciendo, hasta llegar al 12,5% del total.



Comentari personal d'aquesta notícia:

Tinc clar que dins d'aquesta notícia no hi apareix de manera explícita una realació amb el món de l'educació, peró m'ha resultat molt interessant per a tenir una visio del tema de les noves tecnologies des de un punt de vista dels efectes que poden provocar en els propis alumnes.
Crec que aquesta és la pitjor de les vessants del món del abansos tecnològics, encara que crec també que hem de tenir-la molt present i ser-ne conscients. Penso que la societat actual conjuntament amb els abansos tecnològics estàn creant una societat determinada, per exemple molts dels nens no poden viure sense internet. En aquest punt crec que cal fer una petita reflexió. Tant per part de pares, com de mestres, o per part de qaulsevol educador que estigui a prop del nen, penso que l'evolució tecnològica és bona per al desenvolupament del nen mentre es faci servir d'una manera adequada. Per això trobo molt important el paper dels pares en aquest tema, penso que les situacions que hi queden reflectides en aquest article no haurien d'exsistir, i que gran part de la culpa desenvoca al cap i a la fi en la propia família del nen.
Per acabar m'agradaria fer un crit a l 'ús controlat de les noves tecnologies, no utilitzar-les perqué si so no d'una manera coherent, i així podrem evitar aquets tipus de situacions.



L'enllaç on trobareu la notícia és:


http://www.20minutos.es/noticia/178333/0/virtual/real/estudio/

miércoles, 30 de julio de 2008

nou currículum d'educació infantil!!!!!

Crec que tota persona que tingui algu tipus de relació amb el món de l'educació infantil, hauria de tenir constància de les modificacions proposades pel departament d'ensenyament de la generelalitat de Catalunya incloses dins del nou currículum d'educació infantil.
Us adjunto l'enllaç on podeu trobar aquest nou currículum.

http://www.xtec.es/estudis/primaria/curriculum_infantil.htm

Per altre banda m'agradaria rebre algun tipus de comentari sobre la comparativa entre el currículum antic i el nou.

sábado, 19 de julio de 2008

Presentació de l'espai web edu3.cat


Avui faré una segona presentació d'un espai web. Aquesta serà sobre l'edu3.cat, he volgut escollir aquest portal web per què he trobat molt interessant i revolucionària la seva idea dins del mon educatiu.Crec que és una idea molt motivadora el fet de que no sigui un espia estrictament educatiu, sino que hi pot accedir-hi tothom. Per altre banda, també hem resulta molt interessant el fet de que el material pugui ser utilitzat tant per alumnes com per a complementar la tasca docent. Crec que això pot facilitar bastant la trabnsmissió de la informació. Vull destacar també el fet de que la tv té un paper molt important dins de la nostre societat i poder utilitzar-la amb una finalitat educativa ho trobo una idea molt interessant.
QUÈ ÉS L'EDU3.CAT?

L'Edu3.cat és una finestra oberta a tothom, no només a la comunitat educativa, que permet visionar a temps real i de manera totalment gratuïta produccions de diversos àmbits.
Els materials que es presenten al portal poden servir de suport a la tasca docent, per complementar o ampliar coneixements. Al mateix temps, fomenten les noves tecnologies entre els alumnes i impulsen l'ús de la televisió i la ràdio com a eines d'educació social.
Per altre banda,gràcies a un sistema d'identificació, el professorat pot descarregar-se els arxius de vídeo i àudio i fer-los servir a l'aula. Actualment, els fons disposa de prop de 2.100 documents i està previst que cada mes se n'hi incorporin 100 de nous. En una segona fase del projecte, s'hi inclouran guies didàctiques i les experiències dels docents relacionades amb cada audiovisual.
L'Edu3.cat segueix l'exemple d'altres experiències dutes a terme a Europa, com les promogudes per la BBC, Channel 4, RAI, France 5 o ZDF. El projecte és fruit d'un conveni de col.laboració signat entre el Departament d'Educació i la CCRTV.
Link de la pàgina web edu3.cat, on hi trobareu tot tipus d'informació sobre aquest espai.

martes, 15 de julio de 2008

Presentació de l'espai web edu365





A la meva entra d'avui realitzaré la presentació de l'espai web educatiu edu365. He escollit aquest espai web per realitzar una de les meves presentacions perquè crec que és un dels més importants i presents en el món educatiu a Catalunya. Per altre banda, l'he escollit també perquè és una finestra clara cap al món de l'educació, per a pares, per alumnes i per a mestres, i sobretot és interessant com a nova via de comunicació entre alumnes, professors i pares.

Després d'aquesta petita introducció començaré explicant conceptes bàsics sobre l'espai wed edu 365.



Què és l'edu 365?


edu365.com és un portal educatiu del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, orientat i desenvolupat específicament per a l'alumnat i les seves famílies, que es basa en les infrastructures i serveis de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC).
El portal proporciona al professorat un conjunt de recursos i serveis que el poden ajudar en el desenvolupament de la tasca educativa.


Objectius principals de l'edu 365:


1.-Potenciar l'ús educatiu d'Internet.


2.-Proporcionar un mateix entorn educatiu a casa i a l'escola.


3.-Universalitzar una oferta d'equitat per als estudiants amb independència del nivell econòmic, sexe, lloc de residència, discapacitats i entorn cultural.


4.-Posar al servei d'alumnes i famílies informacions i continguts educatius adients i en català.


5.-Explorar una nova via de comunicació entre pares, alumnes i professorat.


6.-Promoure oportunitats d'ús segur de la xarxa.


7.-Contribuir a comunicar els valors, riscs i responsabilitats inherents a l'ús d'Internet.



Qui pot ser usuari de l'edu365?



Poden ser usuaris registrats de l'edu365.com els alumnes, pares i mares, professorat i centres educatius no universitaris de Catalunya.

L'alumne, s'han de donar d'alta del portal per tenir el codi d'usuari i la contrasenya. Pares i mares,quan els alumnes es donen d'alta els seus pares queden automàticament registrats al portal.El professorat, ha d'utilitzar l'identificador i contrasenya XTEC.El centre educatiu, ha d'utilitzar l'identificador XTEC de centre.
Cadascun d'aquests col·lectius disposa, en el portal, d'uns serveis i recursos comuns i d'altres d'específics.


Recursos comuns que podem gaudir a través de l'espai edu 365:



Recursos per alumnes, mares i pares, professorat i centres educatius:

Cadascun d'aquts col·lectius dispòsa, en el porta,d'uns serveis i recursos i d'altres específics. Amb això vull dir que no tots els serveis que ofereix el portal poden ser utilizats per a tots els usuaris de manera globalitzada, sinoque hi han alguns que són específics i excluisius per algun dels grups d'usuaris. Ex: el xat pot ser utilitzat per tots els grups d'usuaris. I el correu només pot ser utilitzat per alumnes, mares i pares.
correu-e
correu-grups
xat
consultoria
carpetes
traductor
diccionari multilingüe
diccionari Dídactic
hiperenciclopèdia
enciclonet

escacs

edupostals
autoconeixement
enciclopèdia britànica
canal edu365horitzons en xarxa
educampus


Adjunto el link on podeu trobar tota la informació referent a aquest punt d'usuaris.




link per trobar una pàgina on hi apareix una explicació més detallada sobre què és l'edu 365.




link del portal web edu 365:







viernes, 11 de julio de 2008

Pràctica obligatoria 2: Publicació d'un jclic.

Aquesta és la segona pràctica obligatòria ha realitzar proposada per l'assignatura de noves tecnologies aplicades a l'educació. Consisteix en la creació i publicació d'un jclic, el tema era lliura, també l'edat dels destinataris, encara que la seva finalitat ha de ser sempre didàctica.
Per altre banda, la publicació d'aquest jclic s'ha de realitzar a través de la creació d'una pàgina web a través del creador de pàgines googlepages.
Per tal de fer més interessant aquesta entrada adjuntaré informacions sobre característiques bàsiques del jclic i també sobre el creador de pàgines web del google pages.
Primer do tot presento l'enllaç de la pàgina web on podeu trobar els meus j clics:
Aquets primer enllaç és el jclic que vam realitzar en grup:

http://grup7.ntae.googlepages.com/


Aquets jclic és molt interessant per treballar els fenòmens metereològics amb nens amb de 4 a 5 anys. Trobareu activitats de relacionar imatges amb sons, imatges amb paraules, trencacloesques...Proveu-lo és molt interessant!!!!!!

I el segon enllaç és el jclic que vaig realitzar de manera individual i que posteriroment vam utilitzar per a realitzar l'exposició del tema:

http://soymiriam88.googlepages.com\jclicoficis

Aquets jclic és bastant més simple, però crec que ens pot servir d'iniciació a l'utilització del programa i també per iniciar el tractament del tema dels oficis d'una manera diferent.


EL JCLIC:

1.- La zona clic:

La zonaClic és un servei del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya creat amb l'objectiu de donar difusió i suport a l'ús d'aquests recursos i oferir un espai de cooperació obert a la participació de tots els educadors/es que vulguin compartir els materials didàctics creats amb el programa.

seccions de la zonaClic són:

Biblioteca d’activitats.
Jclic
Clic 3.0
Comunitat
Documents
Suport
Eines
Cerca
Canvi d’idiomes


2.-Què és el jclic?

El Jclic és un programa lliure i gratuït destinat a diferents usuaris.
Aquest està format per un conjunt d’aplicacions informàtiques que serveixen per realitzar diversos tipus d’activitats educatives on es poden treballar aspectes procedimentals de diverses àrees del currículum.
Per tal de accedir a les activitats del Jclic s’ha de tenir en compte el programa Java, ja que a partir d'aquest podem executar el programa clic.

3.-objectius del jclic:


L’ús d’aplicacions educatives multimèdia en línia des de Internet.
Compatibilitat amb les aplicacions del Clic 3.0 existents.
Fer possible el seu ús en diverses plataformes i sistemes operatius.
Utilitzar un format estendard i obert.
Ampliar la cooperació i el intercanvi de materials entre escoles i educadors de diferents països i cultures.
Crear un entorn de creació d’activitats més potents, senzilles i intuïtives
.

4.- Components del jclic:


JClic está formado por cuatro aplicaciones:
JClic applet:
Un "applet" que permite incrustar las actividades JClic en una página web.
JClic player:
Un programa independiente que una vez instalado permite realizar las actividades desde el disco duro del ordenador (o desde la red) sin que sea necesario estar conectado a Internet.
JClic author:
La herramienta de autor que permite crear, editar y publicar las actividades de una manera más sencilla, visual e intuitiva.
JClic reports:
Un módulo de recogida de datos y generación de informes sobre los resultados de las actividades hechas por los alumnos.

5.- El programa java:

Java és un programa gratuït, i es pot baixar directament de la xarxa de Internet.
Java és una eina de desenvolupament que permet crear aplicacions que poden funcionar en diversos tipus d’’ordinadors.
Per tal d’executar les aplicacions és necessari un software especial, anomenat maquina virtual Java.
El Jclic necessita una màquina virtual Java versió 1.4 o posterior.

6.- Activitats que podem realitzar amb el programa jclic:

El programa Jclic ens permet duu a terme diverses activitats:

Trencaclosques

Associacions (complexa i simple)

Mots encreuats

Exercicis de text (completar text, omplir forats, identificar i ordenar elements).

Jocs de memòria

Activitat d’exploració i identificació

Sopes de lletres

Trencaclosques (doble,d’intercanvi i de forat)

Pantalla d’informació

Resposta escrita

Les imatges utilitzades han d’estar en format jpg. o bmp.
A més a més, tant les imatges com les activitats s’han de guardar en format htm. per després pujar totes les activitats a la xarxa informàtica i sigui possible la seva pràctica.


Creador de pàgines web google pages:
definició:
Google pages és un editor de pàgines web, que a mes a mes ens permeteix crear-les i allotjarl-les dins "google pages .com. En aquest espai dispossem d'un espai gratuït de 100MB .
Per a poder accedir-hi a aquest nou servidor el primer que necessitareu és un conte gmail. Després només ens farà falta accedir-hi a aquest conte per trobar la informació en una pàgina explicativa i amb l'editor de pàgines, i només caldrà seguir els pasos.



Links importants:

per crear un conte gmail:

http://www.gmail.com/

pàgina explicativa de com crear una pàgina amb google pages:

http:/http://google.dirson.com/post/2352-google-pages//

Altres jclics interessants realitzats a classe de noves tecnologies:

http://martetaaa89.googlepages.com/grup6
(jclic sobre animals de granja)

http://marta.merce.89.googlepages.com/jclichistòriadel
(jclic destinat a alumnes de batxillerat sobre història de l'art)

viernes, 4 de julio de 2008

PRÀCTICA OBLIGATORIA 1, ediciò d'imatge.



Aquesta primera pràctica obligatoria ha estat realitzada amb el programa gimp. A través del qual hem pogut modificar diferents aspectes de la fotografia i també retallar una part sense perdre qualitat d'imatge.
La pràctica en si coinsisteix en retallar una part d'una imatge escollida anteriorment amb el programa gimp.
Els pasos que cal seguir per realitzar aquesta pràctica d'edició d'imatge són:
1.-Cercar una imatge adequada.
2.-Guardar la imatge dins de l'ordinador que utilitzarem per realitzar la pràctica.
4.-Obrir la imatge amb el programa gimp.
5.- Modificar la mida de la imatge per evitar perdre calitat d'imatge en el moment en què sigui retallada.
6.-Retallem la imatge amb la opció escapça del programa gimp.
7.-Penjar la imatge original i la retallada al weblog per tal de que qualsevol pugui veure el resultat.